پکیج تزریق مواد شیمیایی چیست و چگونه عمل میکند

در تصفیه فاضلاب ها همیشه یک روش پاسخگوی تصفیه کامل نخواهد بود بنابراین چندین روش ترکیبی انجام میشود تا پساب خروجی به کیفیت و استاندارد مورد قبول سازمان بهداشت برسد. یکی از این مرحله ها نیازمند پکیج تزریق مواد شیمیایی میباشد.

 

پکیج تزریق مواد شیمیایی معمولا دارای یک یا چند محل ذخیره محلول سازی، ذخیره سازی و تزریق، دوزینگ پمپ (پمپ تزریق) همزن، تابلو کنترل، شاسی استقرار و شیر آلات و اتصالات مربوطه است. تعداد و ظرفیت مخزن، ظرفیت پمپ تزریق، توان میکسر بستگی به جنس ماده شیمیایی مورد نیاز، میزان تزریق و ظرفیت ذخیره سازی محلول دارد.

 

نحوه عملکرد پکیج های تزریق بدین گونه است که ابتدا ماده شیمیایی مورد نیاز (جامد یا مایع) به منظور محلول کردن و رسیدن به درصد مورد نیاز درون آب ریخته می شود. سپس محلول توسط همزن با دور متوسط میکس می شود تا ماده شیمیایی کاملا در آب مخلوط شده و محلول همگنی بوجود آید. سپس محلول ممکن است به مخزن دیگری جهت افزوده شدن منتقل شود و یا از همان مخزن تزریق صورت گیرد. تزریق توسط یک یا چند پمپ تزریق صورت می گیرد، دوز تزریق نیز بر اساس نیاز بصورت دستی و یا اتوماتیک تنظیم می گردد.

 

قیمت پکیج تزریق مواد شیمیایی

بخش های مختلف پکیج تزریق مواد شیمیایی شرکت مهاب:

مخزن آماده سازی محلول: به منظور ذخیره سازی یا رقیق سازی محلول از یک یا چند مخزن استفاده می شود. جنس این مخزن بسته به نوع محلول از جنس پلی اتیلن، استیل ضد زنگ، فولادی با پوشش اپوکسی می باشد. ظرفیت مخزن آماده سازی محلول دوز تزریق و مدت زمان ذخیره سازی تعیین می گردد.

 

دوزینگ پمپ چیست: دوزینگ پمپ یا پمپ های تزریق قادرند مقدار مشخصی از یک سیال را تزریق کنند. دبی (دوز تزریق) این پمپ ها قابل تنظیم بوده و با توجه به میزان فشار مورد نیاز ، عمل تزریق را انجام می دهند. این نوع پمپ ها بر اساس نیروی محرک به گروه های برقی یا همان الکتروموتور ، سلونوئیدی (الکترومغناطیسی) ، هیدرولیکی و یا پنوماتیکی می باشد. ظرفیت این پمپ بین 0 تا 100 درصد بصورت دستی و یا اتوماتیک قابل تغییر است.

 

میکسر: به منظور اختلاط مواد شیمیایی با آب و همگن سازی آن در مخزن از میکسر مستغرق استفاده می شود. میکسر شامل الکتروموتور، گیربکس، کوپلینگ، شافت و پروانه می باشد. توان و دور الکتروموتور و گیربکس، طول شافت و قطر پروانه بر اساس نوع محلول و ویسکوزیته آن، ظرفیت مخزن آماده سازی تعیین می گردد.

 

تابلو کنترل چیست: به منظور کنترل پکیج و ارسال فرمان قطع و وصل به دوزینگ پمپ و میکسر از تابلو کنترل که ممکن است بصورت دستی و یا تمام اتوماتیک باشد استفاده می شود.

 

شاسی استقرار: به منظور قرار گیری و نصب تجهیزات پکیج از شاسی استقرار استفاده می شود. جنس این شاسی بسته به نوع محلول مورد استفاده و شرایط محل تزریق از جنس کربن استیل با پوشش اپوکسی و یا استنلس استیل می باشد.

 

ابزار دقیق: ابزار دقیق در حقیقت زیر ساخت یک سیستم کنترل و اتوماسیون را تشکیل میدهند. و شامل ابزاری نظیر : انواع کنترلر ، نشاندهنده ، ترانسمیتر، رکوردر و… میباشند. این ابزار وظیفه اندازه گیری ، انتقال ، نمایش ، ثبت و کنترل پارامترهای مهم فیزیکی را بر عهده دارند. به همین دلیل به منظور اتوماسیون کامل پکیج تزریق مواد شیمیایی و کنترل میزان تزریق مواد شیمیایی از ابزار دقیق مورد نیاز از قبیل کنترلر pH، ORP، دما، دبی و … استفاده می شود.

 https://partocontrol.com/wp-content/uploads/2020/07/%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AA%D8%B2%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D9%85%D9%88%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg

دستگاه تزریق مواد شیمیایی

مزایای دستگاه تزریق مواد شیمیایی شرکت فراب زیست فراز:

طراحی دقیق و علمی بر اساس نوع فرآیند.

مخزن آماده سازی محلول با ظرفیت مناسب برای تامین محلول تا 24 ساعت.

میکسر دارای شافت و پروانه از جنس استنلس استیل دارای الکتروموتور ساخت اروپای غربی با توان و سرعت مناسب.

دوزینگ پمپ تزریق ساخت اروپای غربی با ظرفیت و فشار مناسب به همراه استرینر، لوله های مکش و دهش و کلیه لوله و اتصالات مورد نیاز به همراه سنسور سنجش مقدار محلول در مخزن.

سیستم سنجش Online مقدار محلول با قابلیت تنظیم مقدار تزریق به صورت اتوماتیک.

تابلو برق با قطعات ساخت اروپای غربی برای کنترل کل پکیج تزریق مواد شیمیایی به صورت اتوماتیک.

شاسی استقرار از جنس کربن استیل با پوشش ضد خوردگی و یا استنلس استیل.

 

پکیج تزریق مواد شیمیایی

تزریق مواد شیمیایی در فرآیند تصفیه چگونه انجام میگیرد.

اما وقتی صحبت از مواد شیمیایی و تزریق آن در طی فرآیند تصفیه میشود چه موادی بیشترین کاربرد را دارند؟ برخی از مواد شیمیایی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر میباشد:

 

آمونیاک (اقدامات ضد خوردگی با تنظیم pH) ، هیدرازین (ضبط کننده اکسیژن) ، فسفات (در جهت ایجاد مقاومت در برابر خوردگی با تنظیم pH) ، گاز اکسیژن (اقدامات ضد خوردگی) ، سولفات آهن (در جهت ایجاد مقاومت در برابر خوردگی در کندانسور).

 

تشخیص جنس ماده شیمیایی که باعث کاهش درجه اسیدیته یا قلیایی ماده مورد نظر و یا تصفیه ، یا ته نشینی پساب خروجی از خط تولید خواهد شد، می تواند در انتخاب شرکت سازنده یا فروشنده پکیج تزریق مواد شیمیایی شما را یاری رساند.

 

دستگاه تزریق مواد شیمیایی، تولید شده توسط مهاب، دارای تجهیزات اندازه گیری شدت جریان برق، دبی جریان سیال، سطح سیال درون مخزن و فشار درون سیستم میباشد. این موارد جھت کنترل یا انتقال اطلاعات به سیستم کنترلی است و میتوانند در همه سطوح نصب شوند. همچنین تجهیزات جانبی مانند نردبان خارجی یا داخلی، مسیرھای دسترسی جھت تعمیرات و نگھداری پکیج ، و روشنایی نیز بر اساس درخواست قابل اجرا می باشد.

دوشنبه 30 فروردین 1400
بؤلوملر :